بیت الاحزان

... بیت الاحزان ، قبله رنج انسانها ست

بیت الاحزان

... بیت الاحزان ، قبله رنج انسانها ست

محبوب ترین مطالب

یوسف

روز جمعه ست ،

اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ ( یوسف - 87 )

بروید و به دنبال یوسف بگردید ...

کجایی آقا ؟؟؟




 اعتراف نوشـت : ... أ نـ ا الـ عـ بـ د الحـ قـ یـ ر ، متی إنتبه ؟
کوتــــاه نوشـت : نوشتن از شما برایم سخت شده است ، آقا جان !
                          این یعنی سیاه ِ سیاه ام ...

نظرات  (۵)

سپاس برای اظهار لطفتان
شما خود استادید
  • بهشت زیر پای مادران است.
  • حکایت پیرزن و یوسف !

    با دوکلاف رفت یوسف بخرد !

    گفتند : دیوانه با دو کلاف یوسفت میدهند ؟ ما با مال التجاره به یوسف خریدن آمده ایم !

    گفت : میدانم ! فقط آمدم که در صف خریداران یوسف باشم !

    ... حالا حکایت منست یوسف کوفه !

    مرغابی ها هم تلاش خودشان را کردند که یوسف را حفظ کنند و به مسجد نروی !

    من تلاش نکنم ؟

    من بیقراری نکنم ؟

    من خودم را نکشم ؟

    من نمیرم از غصه زخم سرت ؟

    پدر جان ِ حسن و حسین و عباس و زینب و شیعه و ایتام و من ! چرا رنگ چهره ات پریده ؟ چرا رمق برخاستن نداری ؟ چرا دیشب نیامدی سر به ما خرابه نشین ها بزنی ؟

    من نمیرم از دیدن زخم فرق سرت ؟!...

  • بهشت زیر پای مادران است.
  • ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
    دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی
    دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند
    دریاب ضعیفان را در وقت توانایی
    دیشب گله زلفش با باد همی‌کردم
    گفتا غلطی بگذر زین فکرت سودایی
    صد باد صبا این جا با سلسله می‌رقصند
    این است حریف ای دل تا باد نپیمایی
    مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد
    کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
    یا رب به که شاید گفت این نکته که در عالم
    رخساره به کس ننمود آن شاهد هرجایی
    ساقی چمن گل را بی روی تو رنگی نیست
    شمشاد خرامان کن تا باغ بیارایی
    ای درد توام درمان در بستر ناکامی
    و ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
    در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم
    لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
    فکر خود و رای خود در عالم رندی نیست
    کفر است در این مذهب خودبینی و خودرایی
    زین دایره مینا خونین جگرم می ده
    تا حل کنم این مشکل در ساغر مینایی
    حافظ شب هجران شد بوی خوش وصل آمد
    یا رب آن یوسف گمگشته به من باز رسان
    تا طربخانه کنی بیت حزن باز رسان
    پاسخ:
    ای خدایی که به یعقوب رساندی یوسف ...
    یوسف گمگشده باز آید به کنعان غم مخور...
    پاسخ:
    شرحی از یوسف گمگشته خود گر بدهم
    شهرت گریه یعقوب ، مسلّم شکنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">